BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, April 24, 2010

Our Vacation Again...

Adoii memang penat betul 2 3 hari nie .. Ye la melalui perjalanan yang panjang bersama seorang kanak kanak kecik rupanya memang memenatkan. Percutian selama 3 hari 2 malam di Kuala Lumpur benar benar mencabar kesabaran aku sebagai seorang ibu. Ye la mana taknya , hubby pergi kursus then tinggal kami 2 beranak dalam hotel termangu mangu tak tau nak buat apa..

Adam apa lagi mula la menunjukkan aksi aksi tension yang sangat dasyat. Ye la selalu duk dalam umah so bleh la dia merangkak ke hulu hilir , now dier terperangkap dalam bilik hotel so segala aktiviti membuaskan diri n menyepahkan rumah terpaksa ditunda tue yang buat dier bertambah tension tuh. Then apa lagi mengamuk la , menjerit sampaikan rasa macam nak pitam aku melayan n memujuk babe supaya dier lebih cool. Nasib baik la beberapa minit selepas itu dier pun tido , maybe penat sangat kot nangis . Kecian anak mama .... tapi bila difikirkan semula memang bukan salah adam pun kalau dier boring , ye la orang tua macam aku nie pun tak larat nak duk ,  dari pagi sampai petang asyik terperap aje..

Lastly petang tue masa amik hubby dari tempat kursus sempat gak la kami g jalan jalan sekitar Putrajaya.. Emmm aku menjejakkan kaki lagi di tanah Putrajaya ini yang tetiba jek membuatkan aku tersenyum . Ye la dulu tempat nie la yang selalu aku n hubby dok dating .. Sama sama bagi ikan makan , lepak kat dataran sambil tgk bulan ...  Tapi semua tue dah berlalu n tak mungkin dapat berulang kembali ... Walaupun sekarang kami berada ditempat yang sama seperti 5 tahun yang lalu tapi perasaan tue dah tak sama macam dulu lagi dan sampai sekarang aku masih lagi tertanya tanya WHY???

Malam tue hubby still continue kursus dan aku sempat la g jenjalan kat Alamanda bersama kakak ipar aku yang memang sporting. Tapi tak shoping apa sangat pun just window shoping jek . Apa yang lucunya bila Kak Yana pun terkejut tengok adam bleh berdiri dalam stroller , aksi yang dier tak pernah buat pun sbelum nie , maybe dier dah plan nak buat kot masa duk dalam hotel tadi sebab banyak sangat masa lapang kan , so tak pelik la kalau dier dapat belajar sesuatu... Hubby abis kursus kitaorang g makan moi sup yang xbest kat Kg Baru then terus balik hotel tido coz dah penat sangat. Alhamdulillah adam pun tido dengan nyenyak maybe sebab penat sangat jalan kot. Thanks ye babe sebab bagi mama peluang berehat ...

Esoknya seperti biasa hubby g kursus lebih awal coz hari nie dah last day. Yang geramnyer dia kata abis dalam kul 12 tapi kul 1 pun tak abis lagi. Dan yang teruknya coz aku kena check out sebelum kul 1. Bayangkan aku kena pack kan semua barang sendiri n bwk turun. Dah macam orang kemboja jual barang .. Bayangkan aku kena ulang alik naik lif 4 kali sambil dukung adam n sebelah tangan lagi bawak barang... Peh nie la pertama kali aku rasa macam penat sangat sampaikan nak g jenjalan pun dah rasa macam malas jek..
  
Lebih kurang kul 1.20 hubby sampai n kitaorang bertolak. Sempat la gak g jenjalan kat sekitar Sogo sementara tunggu petang nak jumpa Kak Yana kat Kg Baru coz dia nak kirim barang tuk bawak lik. Kitaorang makan steak  dikedai kegemaran aku n hubby then tepat jam 8.00 malam bertolak lik dari Kg Baru ke Kedah , sekali lagi melalui perjalanan yang panjang.. Alhamdulillah lebih kurang kul 2 pagi kami selamat sampai ke rumah. Rasa macam sakit satu badan. Ye la 3 hari lepas memang x cukup rehat tambah plak esok pepagi dah kena g skola coz keje. Walaupun aku rasa macam tak berdaya sangat tapi sekurang kurangnya sepanjang perjalanan ini aku belajar banyak perkara


  • Aku belajar untuk membawa anak sekecil adam mengharungi perjalanan yang panjang pada waktu semua orang sedang dibuai mimpi ..
  • Aku belajar menahan kesabaran melayan kerenah adam sendirian...
  • Aku belajar untuk melakukan sesuatu walaupun sukar , tanpa bantuan orang lain
  • Dan yang paling penting sekali , aku belajar bahawa bukan semua orang akan menghargai apa yang telah kita lakukan , dan aku kena berhenti dari mengharapkan sesuatu balasan ....

0 comments: